Betaald krijgen én uw klantrelatie goedhouden

Door: Jeroen van de Haar Directeur-eigenaar bij Bosveld Incasso en Gerechtsdeurwaarders

Er is geen ondernemer die de gevolgen van de coronacrisis niet merkt. Met een enkeling gaat het nu juist beter, maar de meeste hebben of krijgen het lastig. Er kunnen dan betalingsproblemen ontstaan. Wanneer de betaling van uw factuur uitblijft en uw klant door de jarenlange relatie een beroep doet op uw geduld en vertrouwen kan dat lastig zijn. Zeker wanneer voor deze klant de volgende reeks werkzaamheden zich weer aandient en u het gevoel hebt dit niet te kunnen weigeren. Hoe zorgt u er dan voor dat u betaald krijgt én uw klantrelatie goedhoudt?

Scherp op uw eigen debiteurenbeheer

Het is goed om juist in een tijd als deze kritisch te kijken naar uw eigen debiteurenbeheer. Monitor bijvoorbeeld betalingstermijnen strak en neem contact op met uw klanten voordat een betalingstermijn overschreden wordt. Of maak een quickscan van uw klanten om mogelijke risico’s te herkennen en te voorspellen. Blijf in elk geval goed communiceren met uw klant over openstaande facturen en probeer bij betalingsproblemen altijd tot een oplossing te komen.

Bosveld en Novak sluiten overeenkomst

Als ondanks een verscherpt debiteurenbeheer een betaling uitblijft, kan een incassotraject gestart worden door een incasso- of deurwaarderskantoor. Novak heeft met Bosveld Incasso en Gerechtsdeurwaarders een overeenkomst gesloten dat voordelen oplevert voor de Novak-leden. Leden kunnen rekenen op een persoonsgerichte aanpak om de factuur betaald te krijgen. Door op een constructieve en doortastende manier het gesprek aan te gaan met uw klant, kunnen er betalingsafspraken gemaakt worden en hoeft de klantrelatie niet negatief te worden beïnvloed. U houdt dan tijd, geld en positieve energie over voor andere klanten en werkzaamheden.

Speciaal voor alle Novak-leden biedt Bosveld diverse aanbiedingen. Neem contact op met Novak DIRECT via www.novak.nl/kantoorondersteuning of via novak@bosveld.nl.