Hoe doe ik het goed als eenmanskantoor?

Nieuw producten- en dienstenpakket voor eenmanskantoren

Door: Marcel Kurvers

Onlangs verscheen op de website van Infine een blog over een recent gehouden onderzoek onder administratie- en accountantskantoren. Het onderzoek richtte zich op kantoren van één persoon, waarvan er in Nederland meer dan 20.000 zijn. Het onderzoek valt samen met de lancering van een nieuw product- en dienstenpakket door Novak, specifiek voor eenmanskantoren. Hiermee wordt concreet invulling gegeven aan een van de uitdagingen die veel eenmanskantoren met elkaar delen: ‘hoe doe ik het goed?’.

Flexibel en servicegericht

Veel zelfstandig werkende accountants vinden flexibiliteit belangrijk en kiezen er mede daarom voor om zonder personeel een kantoor te runnen. Ze kunnen vaak een scherpe prijs-kwaliteitverhouding bieden doordat ze efficiënt werken en hun servicegerichtheid zorgt voor een persoonlijke klantrelatie. Dat ze bij wijze van spreken dag en nacht voor iedereen klaar staan, wordt zeer gewaardeerd. Maar wie staat er eigenlijk op zijn beurt voor deze eenpitters klaar? Hoe kwetsbaar is uw eenmanskantoor?

Samenwerken!

Een goed netwerk waarin u samenwerkt met andere kantoren of bijvoorbeeld een serviceorganisatie als Novak is van groot belang voor de continuïteit van uw kantoor. Dat is voor u vast geen verrassing, maar hoe heeft u dit eigenlijk georganiseerd? Kan dit beter, slimmer misschien? Hoe zeker bent u over uw antwoord op de vraag: ‘hoe doe ik het goed’? We zien dat eenmanskantoren vaak vol spanning een periodieke kwaliteitstoetsing tegemoet gaan. Deze onzekerheid kan aardig wat hoofdbrekens en energie kosten en tenslotte aanzienlijke frustraties opleveren. Daarom biedt Novak ook voor kleine kantoren passende ondersteuning. Met het nieuwe producten- en dienstenpakket voor eenmanskantoren helpt Novak de vraag ‘hoe doe ik het goed’ concreet te beantwoorden. Enerzijds door een goede basis neer te zetten in de vorm van het Novak Kwaliteitssysteem en anderzijds met een compleet aanbod van ondersteunende diensten.

Plug ’n play: Novak kwaliteitssysteem

Onlangs is een nieuwe variant van het Novak kwaliteitssysteem gelanceerd speciaal voor eenmanskantoren met een samenstelpraktijk (variant 4). Novak draagt hierbij zorg voor de verwerking van de periodieke updates waarmee het kwaliteitssysteem actueel blijft. U hoeft het dus niet kantoorspecifiek te maken en zelf updates te verwerken. U kunt er direct mee aan de slag. Volg de instructies en gebruik de bijbehorende modellen. Dit werkt op zowel kantoor- als opdrachtniveau. Desgewenst kunt u gebruik maken van een Novak dossiertemplate bij Unit4 Bedrijfssoftware, CaseWare, MLE of Infine voor de vastlegging van samenstellingsopdrachten. Plug ’n play: hoe gemakkelijk wilt u het hebben?

Adviseurs van Novak staan voor u klaar

Om u zo optimaal mogelijk te ondersteunen zonder uw flexibiliteit kwijt te raken of scherpe prijsstelling te verliezen, bieden we u diverse diensten die u los of in samenhang kunt afnemen. Denk aan:

  • waarneming
  • uitvoering van de (verplichte) jaarlijkse evaluatie in het kader van de NVKS
  • pretoetsing
  • cursussen en trainingen
  • afsluiten van een scherp geprijsde beroepsaansprakelijkheidsverzekering

En vergeet niet de Novak DIRECT servicedesk waar u terecht kunt met al uw vragen, via telefoon of email.

MEER WETEN?

Vraag vandaag nog een begeleide online demo aan van het Novak Kwaliteitssysteem variant 4 of een gratis proefaccount tot 31 augustus aanstaande.

Heeft u geen eenmanskantoor maar wel interesse in (één van de andere varianten van) het Novak Kwaliteitssysteem, maak dan nu eveneens vrijblijvend kennis door middel van begeleide online demo of een demo account!