INTERVIEW

Leestijd: 2 minuten

“Novak past bij ons: korte lijntjes, laagdrempelig en persoonlijk”


Van de redactie

Bij Hendriksen Accountants en Adviseurs met 6 vestigingen in Oost-Nederland staat de klantbeleving centraal. Daar waar andere kantoren steeds meer kiezen voor gestandaardiseerde dienstverlening, doet Hendriksen het tegenovergestelde: “We kijken naar wat de klant doet en nodig heeft en passen daar onze dienstverlening op aan,” aldus Henrik Bril, kantoorleider van de Hendriksen vestiging in Hardenberg. Dat betekent dat de zeven collega’s achter de schermen goed op elkaar ingespeeld moeten zijn. En aan de achterkant vindt wel degelijk standaardisatie plaats. Hoe pakt Hendriksen dit precies aan en hoe ondersteunt Novak hen hierbij?

Wij zijn een totaaladviseur

“Bij elke nieuwe klant beginnen we met een administratieve scan”, vertelt Henrik. “We laten zien waar we de klant bij kunnen adviseren, waar de meerwaarde zit. En dat wordt gewaardeerd. Vervolgens houden we vinger aan de pols door elke maand of elk kwartaal de cijfers te bespreken. Voor veel klanten zijn wij een totaaladviseur, zo gaan we geregeld mee naar advocaten of notarissen voor zakelijke en privé gerelateerde zaken”.

Vrijheid om ambities waar te maken

Groeiambities heeft het kantoor zeker, hoewel Henrik het team niet te groot wil maken. “Ik werk nu 13 jaar in de accountancy, waarvan zes jaar bij Hendriksen en drie jaar als kantoorleider. Mijn hart ligt bij de mkb-praktijk, dat laagdrempelige en persoonlijke spreekt mij enorm aan. Het mooie aan Hendriksen is dat het een familiebedrijf is waarin je alle vrijheid krijgt om je eigen invulling aan je werk te geven. Zo besteed ik 60% van de tijd aan mijn klanten en 40% aan de aansturing van mijn team. Die combinatie bevalt mij echt heel goed. We boeken de resultaten die we organisatie breed hebben afgesproken met een invulling die past bij onze locatie in Hardenberg”.

”Ik werk nu 32 jaar als accountant, waarvan vijf jaar bij Hendriksen en drie jaar als kantoorleider. Mijn hart ligt bij de mkb-praktijk, dat laagdrempelige en persoonlijke spreekt mij enorm aan.”

Partner die past bij onze klantbeleving

Hendriksen maakt gebruik van verschillende softwareleveranciers om de dienstverlening op de achtergrond zo efficiënt mogelijk te organiseren. Alle partners waar de organisatie mee samenwerkt, moeten passen bij de klantbeleving waar Hendriksen voor staat. Een van die partners is Novak. “We gebruiken bijvoorbeeld het Novak Kwaliteitssysteem en werken nauw samen met projectleider Marcel Kurvers van Novak”, vertelt Henrik. “Wij werken graag met korte lijntjes en Marcel doet dat ook. Een mooi voorbeeld hiervan is het contact dat we hadden over de wijzigingen in het kwaliteitssysteem rondom de NOW-regelingen. Ik zag dat bepaalde artikelnummers niet meer correspondeerden met de opdrachtbevestiging. Marcel heeft dat direct opgepakt en aangepast en we konden diezelfde dag weer verder. Andersom gaat het ook zo. Zoals wij onze dienstverlening aanpassen op de klant, passen zij hun dienstverlening weer aan op ons als kantoor. En zo is de cirkel rond!”

SOORT BEDRIJF: familiebedrijf sinds 1955, mkb-accountancy en advies AANTAL MEDEWERKERS: 110 AANTAL VESTIGINGEN: 6 en samenwerking met Duitse partner KLANTPORTFOLIO: divers van groothandel tot aannemer en van zzp-er tot complexe (BV) structuren www.hendriksen.nl

Meer weten over het Novak Kwaliteitssysteem? Kijk op onze website of bel met 070-3524002.


Deel dit artikel met uw netwerk